Being balanced by Bhalu

HR-Bhalu-130

Hatha Yoga

In een les wisselen dynamische en verstilde houdingen elkaar af. Je observeert met aandacht wat er in je lichaam gebeurt. Door de combinatie met de ademhaling leer je spierspanning los te laten. De docent geeft vooral richting en energie en zal niet zo snel zeggen of je goed of fout staat. Bij Hatha laat je het gebeuren en ben je toeschouwer van wat gebeurt.

Hatha yoga is de meest klassieke yogavorm. Hier zijn alle andere vormen van afgeleid. Het gaat erom zo lang mogelijk in een bepaalde houding te blijven, zodat de focus gaat van de houding (asana) naar de ademhaling. Zo worden lichaam en geest samengebracht. Deze vorm van yoga legt focus op het verminderen van stress.
DSC_0167

Zin gekregen in een Hatha Yogales?

Reserveer jouw yogamat

Chakra Yoga

Chakra yoga is gericht op het openen en/of in balans houden van de chakra’s. Een chakra is een wiel van energie en wij richten ons op de 7 hoofdchakra’s in ons lichaam. De ademhaling (pranayama), geluiden, kleuren en visualisatie spelen een grote rol bij deze yogavorm. Het resultaat is dat je meer in balans bent en meer energie hebt. Chakra yoga is rustig van aard.

DSC_0198

Zin gekregen in een Chakra Yogales?

Reserveer jouw yogamat

Vinyasa

Een fijne, rustige flow, waarbij sommige houdingen langer worden aangehouden zodat lichaam en geest zich kunnen overgeven aan de asana. De aandacht voor de ademhaling keert elke les terug, er is geen enkele houding belangrijker dan de kwaliteit van je ademhaling!

Zoek de balans tussen in- en ontspanning, erop gericht jou in je lichaam te laten komen en gedurende de les verder nergens anders mee bezig te hoeven zijn.

Bhalu_yoga-20-nd3n3wnk42t9925bjkxduq6bebungk6fppdkqntv1s

Zin gekregen in een Vinyasa Yogales?

Reserveer jouw yogamat

Yin Yoga

Yin Yoga ziet op ontspanning. Het ontspannen van je spieren in een bepaalde houding, zorgt ervoor dat je het bindweefsel bereikt. Bindweefsel houdt ons lichaam sterk en soepel en verdient daarom ook aandacht. Doordat je het bindweefsel aanspreekt door lang in de houding te blijven liggen (3-5 minuten), blijft het vochtig. Dit zorgt weer voor extra soepelheid. Kom in balans bij Bhalu met Yin Yoga naast de Yang Yoga.

DSC_1341

Zin gekregen in een Yin Yoga Les?

Reserveer jouw mat

Flow Yoga

Een flow yoga les is een rustgevende en gemiddelde actieve les. De oefeningen vinden in een vloeiende beweging (flow) plaats, waardoor je snel bij jezelf komt en uit je hoofd.

Iedere les begint met een korte meditatie en aandacht voor de adem, waarna we naar een actieve piek toewerken, gevolgd door kalmerende oefeningen.

Flow met ons mee bij Bhalu!

 

 

Bhalu_yoga-17

Zin gekregen in een Flow Yogales?

Reserveer jouw yogamat!

Power Yoga

Poweryoga is een actieve les voor de sportieve yogi. De nadruk ligt op de oefeningen in plaats van op de spirituele kant van yoga. De kracht van deze variatie op de klassieke vormen, is dat je spieren telkens op een andere manier gebruikt worden. Het resultaat hiervan is dat je fitter, sterker en leniger wordt.

Ben jij dus iemand die zich graag bezighoudt met het lichamelijke deel van de yoga? Probeer dan een keer een lesje Power Yoga bij Bhalu!

DSC_1380

Zin gekregen in Power Yoga?

Reserveer jouw yogamat!

Dru Yoga

Een rustige, sierlijke en krachtige vorm die ook wel de yoga van het hart genoemd wordt. Er wordt gebruik gemaakt van vloeiende zachte bewegingen om de energie stroom weer op gang te brengen. Beweging en ademhaling zijn op elkaar afgestemd.
Het doel is om vanuit beweging in je stilte te komen. Om de overgang te kunnen maken van de dagelijkse drukte naar de stilte in jezelf, beginnen we juist met bewegen en muziek. De bewegingen gaan steeds langzamer om te eindigen in de stilte en daarna is er ruimte voor een lange eindontspanning!
DSC_0205

Zin in Dru Yoga?

Reserveer jouw yogamat!

Easy Flow Yoga

Een Easy Flow yoga les is meer gericht op ontspanning. Zeker in de latere avonduren is het prettig om toch nog even in beweging te zijn en je tevens voor te bereiden op een goede nachtrust.

Verwacht te starten met een reeks houdingen die in een vloeiende beweging (flow) plaatsvinden.
Deze flow zorgt ervoor dat je snel uit je hoofd gaat en meer in het moment komt.
Hierna zullen al spoedig rustigere houdingen komen, die langer vastgehouden worden en meer ontspanning met zich meebrengen.
Tijdens de les zal er elke keer ergens anders de focus op worden gelegd, zowel mentaal als fysiek.

Iedere les begint met een korte bewustzijnsoefening of meditatie waarbij er aandacht is voor de ademhaling.
De les wordt altijd afgesloten met een ademhalingsoefening en eindontspanning.

Zin in een Easy Flow les?

Reserveer jouw yogamat!

Yin-Yang Yoga

De Yin-Yang Yoga kenmerkt zich door een afwisseling van actieve en pittige houdingen (Yang) tot rustige meer ontspannende houdingen (Yin). Daarbij rekening houdend met grenzen verkennen en verleggen, door heel goed te luisteren naar je lijf.

Yin vertegenwoordigt het introverte, stabiele en onbeweeglijke. De Yin houdingen zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los.

Yang staat voor het extraverte, het veranderlijke en beweeglijke. De Yang houdingen richten zich dus op de kracht van de spieren.

DSC_0225

Zin in in een Yin-Yang yogales?

Reserveer nu jouw yogamat!

Ashtanga Vinyasa Yoga

Ashtanga Vinyasa Yoga is een dynamische Yoga vorm gebaseerd op Ashtanga Yoga waarbij veel aandacht is voor de ademhaling tijdens de houdingen. Bij Vinyasa Yoga vloeien de houdingen in elkaar over. Het is meditatie in beweging.

Deze yoga vorm zorgt ervoor dat op fysiek vlak je flexibiliteit toeneemt en je spierkracht ontwikkeld. Op mentaal vlak zorgt het voor een verbeterde concentratie en focus. Door de redelijk vaste volgorde van opeenvolgende houdingen is het makkelijker om je bewust te worden van je lichamelijke en mentale bewustzijn.
Je wordt bij Ashtanga Vinyasa Yoga fysiek en mentaal uitgedaagd je grenzen te verkennen.
Een goede ademhaling en meditatie zal voor meer rust, ontspanning en energie zorgen. Hierdoor voel je je lekker in je vel.
HR-Bhalu-130-2

Zin in een Ashtanga vinyasa les?

Reserveer nu jouw yogamat!